Pensioenregeling verlengen
De meeste pensioenuitvoerders werken met een overeenkomst die eens in de vijf jaar verlengd moet worden. Bovendien mag een verlenging wettelijk gezien niet plaatsvinden zonder dat het hele adviestraject opnieuw van voren af aan wordt doorlopen. Dit maakt het verlengen van je pensioenregeling een kostbare zaak, zowel voor jou als werkgever als voor ons als adviseur. Hierdoor is het zeer wel mogelijk dat, hoewel iedereen tevreden is over de pensioenregeling zoals die nu loopt, er toch een hele nieuwe adviesronde moet plaats vinden.
Online advies
Bij Raadgevers Pensioen vinden wij dat dit anders moet kunnen. Daarom hebben wij om het verlengen van een pensioenregeling eenvoudig en betaalbaar te maken, onze in Nederland unieke Online Advies-tool ontwikkeld. In deze tool kun je een groot deel van de benodigde informatie heel simpel zelf aanleveren en wordt bovendien je pensioenadministratie overzichtelijk en gemakkelijk beschikbaar bijgehouden. Doordat jij ons een deel van het werk uit handen neemt kunnen wij een aanzienlijke besparing op het adviestraject realiseren.
Let op: online pensioenadvies is alleen geschikt voor bedrijven tot en met vijftien medewerkers en zelfstandig ondernemers.
Persoonlijk adviesgesprek
Heb je meer behoefte aan een persoonlijk gesprek over je pensioenregeling, bijvoorbeeld omdat je erover nadenkt om je pensioenregeling te veranderen. Dan kun je vanzelfsprekend bij ons terecht, wij zijn er voor al je vragen. Dankzij onze ruime ervaring en gevarieerde expertise kunnen wij jou in tal van vraagstukken bijstaan. Dus wil je graag een persoonlijk adviesgesprek? Schroom niet en neem vandaag nog contact met ons op.
Wat doe je zelf?
Gebruik makend van onze online tool:
- Je vult het inventarisatieformulier in op basis waarvan wij een analyserapport maken.
- Voorlichting aan personeel.
Het invullen van een dergelijk inventarisatieformulier is geen sinecure. Je kunt bij het invullen van de gegevens gebruik maken van onze infotelefoon.
Wat doen wij voor jou?
Het traject ziet er als volgt uit:
- Je ontvangt inloggegevens zodat je het inventarisatieformulier kunt invullen.
- Wij maken een analyse rapport wat nodig is om de regeling te kunnen verlengen of van pensioenuitvoerder te switchen.
- Indien gewenst maken wij een vergelijk tussen de diverse aanbieders.Wij bemiddelen in het tot stand komen van het nieuwe contract
- Controle juridische stukken
- Wij nemen het contract administratief in beheer
- Wij leggen het AFM-dossier aan.
- Telefonische ondersteuning tijdens het traject.
Tarieven
√ Bij 0-15 werknemers € 1095,-
Bij het verstrekken van inloggegevens wordt 25% van de totale kosten in rekening gebracht, het resterende bedrag wordt gefactureerd na beëindiging van de opdracht.
Beheerkosten
√ Optie A: Basis, € 7,50 per maand
√ Optie B: Uitgebreid, € 12,50 per maand
Meer over de beheerwerkzaamheden kunt u vinden in de bijlage.
Extra modules:
√ Voorlichting personeel € 450,-
√ Persoonlijke toelichting € 165,- per uur